Prémium minőségű, használt ruhák webáruháza

Kapcsolat

Vintage Oliva Boutique
Telefonszám: +36204638383
Írjon nekünk

Sale

Ár 3 500 Ft
SALE
Ár 8 000 Ft
SALE
Ár 5 000 Ft
SALE

ÁSZF
ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 

(ÁSZF)

Tisztelt Vásárló, köszönjük, hogy nálunk vásárol és megtisztel minket bizalmával!

Tájékoztatjuk, hogy számlát jelenleg csak magánszemély részére áll módunkban kiállítani. Cég nevére történő vásárlás esetén az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot és felajánlja a számlázási név és cím módosításának lehetőségét. Amennyiben azt a Vevő nem fogadja el, úgy megrendelése törlésre kerül.

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, vagy a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Jelen szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak

I. A Szolgáltató/ Eladó adatai

Név: Bessenyei Ágota ev.

Székhely: 4263, Nyírmártonfalva, Rákóczi utca 2/a

Levelezési cím: 4263, Nyírmártonfalva, Rákóczi utca 2/a

Adószám: 66788065- 1- 29

Nyilvántartási száma: 39077883 

Telefonszám: +36-20-4263-8383

E-mail: vintageolivashop@gmail.com

Honlap: http://www.vintageoliva.hu

Bankszámlaszám: Raiffeisen Bank 12010611-01771178-00100007

Tárhelyszolgáltató adatai

Bohemiasoft s.r.o.

Rudolfovska 85

Ceske Budejovice, CZ, EU

Email: info@eshop-gyorsan.hu

II. Az ÁSZF hatálya, elfogadása

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.

A szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

III. A vásárlás folyamata

A vásárláshoz nem kötelező regisztrálni.

Az Árukkal kapcsolatos tájékoztatás

A honlapon használt termékeket találnak, a megvásárolható Áruk tulajdonságairól az Áru terméklapján adunk részletes tájékoztatást.

A Termék kiválasztása

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. A termékekre kattintva találja a termék fotóját, részletes leírását, árát. A termékeket fényképpel illusztráljuk. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. 

Kosárba helyezés

A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú terméket anélkül, hogy ezzel Önnek fizetési kötelezettsége keletkezne. A kosárba helyezés önmagában nem minősül ajánlattételnek.

A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, vagy újabb termékek helyezhetőek. Ezt a böngészés során bármikor ellenőrizheti a jobb felső sarokban található “kosár” ikonra kattintva.

Amennyiben Ön nem kíván több terméket hozzáadni, úgy válassza ki a szállítási és fizetési módot, majd kattintson a „Megrendelés” gombra. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, mely hozzáadódik a kosárban szereplő termékek árához. 

Utánvéttel történő fizetés választása esetén az utánvét díja (290 Ft) szintén hozzáadódik a végösszeghez. 

Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vissza a webshopba” gombra!

Vásárlói adatok megadása

 A „Megrendelés” gomb lenyomását követően -amennyiben regisztráció nélkül vásárol-, meg kell adnia a személyes adatait, nevét és számlázási adatait (név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím). A kiszállítás helye automatikusan megjelenik, amennyiben csomagpontot, vagy csomag automatát választott.

A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.

Felelősség a megadott adatok valóságáért

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, mivel ezek alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a vásárolt termék. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását e-mailben, vagy telefonon.

A rendelés áttekintése

Ön a megrendelés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

IV. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. 

1. A webshop használata 0-24 órában lehetséges, így Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata rendszer üzenetet kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.

2. Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja a megrendelést A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

Fizetési módok

Bankkártyás fizetés

A bankkártyás fizetést az OTP Mobil Kft. biztosítja biztonságos, SSL protokollt használó Simple Pay alkalmazása által. Bankkártyás fizetéskor a www.vintageoliva.hu weboldal automatikusan átirányítja a vásárlót az OTP Mobil Kft. alkalmazásába, így a webshop az Ön kártyaadatairól nem kap semmilyen információt, azokat nem tárolja A Simple Pay alkalmazásról bővebben az alábbi linken tájékozódhat:

https://simplepartner.hu/PaymentService/Fizetesi_tajekoztato.pdf

Bankkártyás fizetés esetén a Vásárló tudomásul veszi, hogy a felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.

Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.

A bankkártyás fizetés ingyenes, további díjakat nem számítunk fel.

Banki átutalás

A termékek ellenértékét rendezheti banki átutalás útján 3 napon belül. Amennyiben utalását határidőn belül nem teljesíti, úgy megrendelése törlésre kerül.

Az átutaláshoz szükséges adatok:

Bessenyei Ágota ev.

Raiffeisen Bank 12010611-01771178-00100007

A közlemény rovatban kérjük, írja be nevét, vagy a megrendelés számát.

Utánvétel

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza a “Fizetés utánvéttel" fizetési módot. Az utánvétel kezelési költsége 290 Ft

Fizetés a csomag automatáknál bankkártyával

A teljes biztonság és átláthatóság érdekében kizárólag bankkártyával lehet fizetni.

Szállítási módok

Jelenleg Foxpost és Packeta csomagautomatába szállítjuk ki a csomagokat.

A szállítás 20.000 Ft. feletti megrendelés esetén ingyenes.

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan a teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 10 nap.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át, vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti. Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának kifizetése sikeresen megtörtént.

V. Tájékoztató a Vevőt megillető elállási jogról

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

1) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén

2) az Árunak,

3) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján írásban gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján írásban gyakorolhatja. A rendelet által biztosított elállási idő 14 nap.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. 

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles írásban visszaigazolni. 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

A visszaküldés menete:

Kérjük, minden esetben jelezze visszaküldési szándékát írásban a vintageolivashop@gmail.com email címen, melyben a rendelési számot mindenképpen tüntesse fel. Továbbá adja meg a visszatérítéshez szükséges bankszámlaszámát. Ezt követően a visszaküldött terméke(ke)t sérülésmentes csomagolásban az alábbi címre postázza vissza:

Bessenyei Ágota ev.

4263, Nyírmártonfalva

Rákóczi utca 2/a

Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a rendelés teljesítésével összefüggésben felmerült szállítási díjat is. 

Felhívjuk a figyelmét, hogy a visszatérítés a visszapostázás díjára nem vonatkozik! A visszaküldést bármely Ön által választott kézbesítő útján gyakorolhatja a fenti postacímre. A Fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban átvenni.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítést banki átutalás formájában teljesíti, melyből adódóan a Fogyasztót semmilyen többletdíj nem terhelheti. 

A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy hibás címre történt postázás következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

VI. Kellékszavatosság, Termékszavatosság, Jótállás

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak és rendelkeznie kell egyéb, a terméklapon feltüntetett jellemzőkkel.

Kellékszavatosság

Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az Áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

A vintageoliva.hu webshopban HASZNÁLT ruhákat forgalmazunk. A ruhák adatlapján minden esetben feltüntetjük a ruhák méreteit, a ruha állapotát és amennyiben a ruha hibás, akkor a hiba leírását is megtalálják. A hibával feltüntetett ruha megvásárlásakor a vásárló tudomással bír a hibáról, így a hibára vonatkozólag utólag minőségi kifogással nem élhet!

Jótállás a címkés termékekre

A jótállási határidő a 151/2003 kormányrendeletben foglaltaknak megfelelően a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. Bessenyei Ágota e.v. a megrendeléskor hatályos Polgári Törvénykönyv, illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásra vonatkozó 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szabályainak megfelelően vállal szavatosságot, illetve jótállást a címkével ellátott, még nem használt termékekre.

VII. Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti Eladóval a panaszát, amely az Eladónak az áru forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon közölt panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A bejelentett panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

MmYwZjI2M